Διαφήμιση είναι διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή.

Στην πιο απλή σημασία της η λέξη «διαφήμιση» σημαίνει: «να τραβάς την προσοχή σε κάτι», «να γνωστοποιείς κάτι σε κάποιον ή να τον πληροφορείς γι? αυτό».

Η διαφήμιση μπορεί να χρησιμοποιεί άλλοτε συγκινησιακά χαρακτηριστικά που συνδέουν τον χρήστη με την αγορά  ή την χρήση

του προϊόντος και άλλοτε λογικά χαρακτηριστικά όπως τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με τα ανταγωνιστικά.

Επίσης  προβάλλει και επιβάλλει αξίες.

Σε κάθε εποχή, σε κάθε κοινωνία, σε κάθε πολιτισμό, οι φορείς κοινωνικοποίησης προβάλλουν κάποιες αξίες, οι οποίες

γίνονται αποδεκτές από το κοινωνικό σύνολο.

Οι αξίες αυτές καθορίζουν και τη συμπεριφορά των ατόμων σε κάποια δεδομένη στιγμή, για αυτό το λόγο η διαφήμιση συνδέεται

άμεσα με τον πολιτισμό και την παρούσα εργασία.

Εξάλλου δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όλο και περισσότερα μπαρμπέρικα τα τελευταία χρόνια  χρησιμοποιούν στοιχειά vintage

στην διακόσμηση  τους  καθώς η τάση είναι να γυρίσει η κοινωνία πίσω πάλι στις παλιές αξίες  που έκαναν τους ανθρώπους να νοιώθουν

πιο ευτυχισμένοι παρόλο που είχαν πολύ λιγότερα υλικά πράγματα.

Η διαφήμιση ανήκει στο μείγμα προβολής και επικοινωνίας του τμήματος Μάρκετινγκ.

Κάθε χρόνο, ξοδεύονται από τις εταιρίες για την διαφημιστική προβολή των προϊόντων της δισεκατομμύρια ευρώ!

 

Τώρα βέβαια θα αναρωτηθείτε πως ένας κουρέας αποφάσισε να ασχοληθεί και να γράψει κάτι για  το μάρκετινγκ.

Η αφορμή  αυτή μου δόθηκε όταν ανέβασα στην σελίδα του κουρείου  μου ,μια φωτογραφία με συναδέλφους μας από

το εξωτερικό που παράγουν ταυτόχρονα και μια σειρά περιποίησης μαλλιών, με μεγάλη επιτυχία.

Άρχισα λοιπόν και εγώ περιχαρείς να περιγράφω στους πελάτες μου, πως ήρθαν στο κουρείο μου και τι καλά που περάσαμε

και με σταματάει ένας από αυτούς  λέγοντας μου ότι τους κυρίους δεν τους ξέρει, ξέρει όμως εμένα.

Έμαθε για αυτούς μέσω εμένα. Εγώ ήμουν ο <διάσημος> σε αυτήν την περίπτωση, όχι εκείνοι.

Καταλαβαίνεται λοιπόν αγαπητοί μου, τι δύναμη  έχουμε στα χέρια μας;

Η διαφήμιση αποτελεί μια μορφή επικοινωνίας για ένα προϊόν, έχει σαφή σχεδιασμό, είναι αισθητικά ελκυστική και έχει ευφυές περιεχόμενο

που στοχεύει να πείσει το στόχο της να καταλήξει σε μια απόφαση επιθυμητή για το διαφημιζόμενο.

Σκοπός της διαφήμισης κατά κανόνα είναι να αυξήσει τις πωλήσεις ενός προϊόντος ή να το κάνει αποδεκτό απo όσο το

δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό ατόμων αναφερόμενη στα θετικά στοιχεία του προβαλλόμενου είδους.

Παράλληλα μπορεί να ενημερώνει το κοινό για την τιμή, τη διαθεσιμότητα και τον τρόπο χρήσης  του προβαλλομένου είδους.

 Ποιος είναι λοιπόν το μέσο για αυτήν την μορφή επικοινωνίας; Ο καθένας από εμάς ξεχωριστά.

Ναι, όλοι μας μπορούμε να προωθήσουμε ένα αξιόλογο προϊόν και με αυτόν τον τρόπο να αυξήσουμε λίγο το εισόδημα μας που ολοένα και λιγοστεύει λόγω κρίσης και αθέμιτου ανταγωνισμού.

Ποιος είναι ένας καλός τρόπος για αυτό;

Ένα  μέσο για να πειστεί ο πελάτης ότι ένα συγκεκριμένο προϊόν είναι «καλό» αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο το προϊόν αυτό προβάλλεται στα καταστήματα.

Όταν, για παράδειγμα, σε να κεντρικό σημείο του κουρείου  μας τοποθετούμε  ειδικά ράφια γεμάτα με πομάδες μιας συγκεκριμένης μάρκας, αυτό προκαλεί την πεποίθηση ότι αυτή η πομάδα  πουλάει πολύ, άρα είναι καλή.

Επίσης, σχηματίζει την εντύπωση στον πελάτη ότι αφού αυτό το προϊόν προτείνεται από τον κουρέα  θα είναι και αξιόλογο.

 

Κάθε διαφήμιση έχει διαφορετικό σκοπό ως προς τα αποτελέσματα που επιθυμεί να επιτύχει.

Έτσι ένα διαφημιστικό μήνυμα μπορεί να έχει σκοπό:

  • Να γνωστοποιήσει την ύπαρξη ενός νέου προϊόντος ή υπηρεσίας
  • Να υπενθυμίσει την ύπαρξη του προϊόντος ή της υπηρεσίας
  • Να διαφημίσει την εταιρία που το κατασκευάζει
  • Να επηρεάσει το καταναλωτικό κοινό υπέρ του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Εμείς έχουμε την ευκαιρία να διαφημίζουμε πρώτα από όλα την δουλειά μας, τις δημιουργίες μας, εξάλλου είμαστε πρωτίστως καλλιτέχνες όχι πωλητές και κατά δεύτερον να προσφέρουμε στους ανθρώπους που μα εμπιστεύονται αξιόλογα ποιοτικά προϊόντα σε καλές τιμές που θα μας προσφέρουν ίσως ένα μικρό extra εισόδημα βάζοντας πάντα ως στόχο να κάνουμε τους γύρω μας πιο όμορφους πιο περιποιημένους ,πιο αξιοπρεπείς.

Και όλα αυτά μπορούμε να τα καταφέρουμε στο δικό μας χώρο. Στο χώρο του ζούμε, στο χώρο του barbering.

 

Το παραπάνω άρθρο είναι γραμμένο από τον Βένιο Ιωαννίδη.